Comunicado del Claustro de Profesores de la Facultad de Derecho y Ciencias Políticas de la Universidad de Antioquia.

27.05.2019 |

  
Desde que se suscribió el Acuerdo de Paz entre el Estado colombiano y la guerrilla de
las FARC-EP, en noviembre del 2016, se ha evidenciado públicamente la persecución
masiva y sostenida en contra de las personas que ejercen liderazgos sociales, políticos
y de defensa de los Derechos Humanos. En los últimos 2 años y medio esa
persecución ha sido tan intensa, que ni siquiera nos hemos puesto de acuerdo sobre
su dimensión.
 
Hoy vemos que esa realidad dolorosa y violenta incursiona en nuestro entorno. Como
Claustro de Profesores de la Facultad de Derecho y Ciencias Políticas de la
Universidad de Antioquia, rechazamos la amenaza de la que han sido blanco varios
estudiantes y organizaciones estudiantiles de nuestra Alma Mater y que lideraron las
movilizaciones universitarias en defensa de la educación pública durante el año 2018.
Creemos que, con ese tipo de acciones, sus perpetradores no solo quieren usar el
miedo para inmovilizar a las personas directamente amenazadas, también se dirigen en
contra de toda la comunidad universitaria. Esto es una afrenta a nuestro quehacer
diario como una academia preocupada por la comprensión y transformación de nuestra
sociedad.
 
Por otro lado, rechazamos la reacción de la Gobernación de Antioquia ante esta
situación. Es incomprensible que el estamento de quien preside el Consejo Superior
Universitario, en medio de una situación tan delicada, donde se ve afectada la
comunidad universitaria en su conjunto, en lugar de condenar de manera categórica las
amenazas, haya aludido indistintamente a supuestos shows de streptease, prostitución,
ventas informales y comercialización de drogas en las instalaciones de la Universidad.
Proponemos que se tomen medidas de cuidado y acogimiento de las personas
directamente amenazadas; que desde la administración de la Universidad se definan
protocolos adecuados y caminos institucionales de tratamiento de esas agresiones, sin
los visos securitarios y policivos que comúnmente ofrecen las instituciones en estos
casos. Esto implica buscar medios que efectivamente garanticen la actividad política y
académica de los liderazgos de los distintos estamentos de la Universidad.
Así mismo, rechazamos la normalidad con la cual distintos sectores de la universidad y
de la sociedad asumen este tipo de hechos, al punto de que algunos los celebran o
que incluso se responsabilice a las personas agredidas por lo que les sucede. No
puede seguir ocurriendo que las amenazas, asesinatos y atentados sean las formas de
tramitar las diferencias y los desacuerdos. No es normal, no está bien, no estamos de
acuerdo.
 
  
Instamos a la comunidad universitaria, a las instituciones estatales y a la sociedad a no
desistir en la búsqueda de la paz para el país. A diferencia del interés de quienes
emiten las amenazas, no podemos ceder al escepticismo y a los nuevos llamados que
se hacen para mostrar la violencia como el único camino. Tenemos el convencimiento
de que la construcción de la paz es el sendero por el que Colombia debe transitar.
Finalmente, en virtud del pensamiento crítico y el compromiso social que nos
caracteriza como profesores reiteramos: la agresión la sufrió la comunidad
universitaria, no podemos tolerar amenazas, mucho menos cuando éstas sean
motivadas por el ejercicio de derechos.
 
A la Universidad sí vinimos a cambiar al país… al mundo.
 
 
Medellín, 23 de mayo de 2019
 
 
Fuente:UdeA
 
 
 
 
 

Compartir

Respuestas (61)

  • plenty of fish dating site

    plenty of fish dating site

    15 Julio 2019 at 11:41 |
    Quality articles or reviews is the crucial to interest the viewers to pay
    a visit the web page, that's what this web page is providing.

    Responder

  • quest bars cheap

    quest bars cheap

    10 Julio 2019 at 23:48 |
    Because the admin of this site is working, no hesitation very soon it will be renowned, due to its quality contents.

    Responder

  • quest bars cheap 2019 coupon

    quest bars cheap 2019 coupon

    09 Julio 2019 at 05:59 |
    Keep this going please, great job!

    Responder

  • http://tinyurl.com/y396q238

    http://tinyurl.com/y396q238

    01 Julio 2019 at 16:18 |
    It's an awesome paragraph designed for all the
    internet users; they will obtain benefit from it I am sure.

    Responder

  • tinyurl.com

    tinyurl.com

    01 Julio 2019 at 11:00 |
    Hi would you mind letting me know which web host you're utilizing?

    I've loaded your blog in 3 completely different web browsers and I must say
    this blog loads a lot faster then most. Can you recommend a good internet hosting provider at a fair price?
    Many thanks, I appreciate it!

    Responder

  • http://tinyurl.com/y3x4urpx

    http://tinyurl.com/y3x4urpx

    01 Julio 2019 at 09:43 |
    What's up colleagues, how is the whole thing, and what you would like to say on the topic
    of this piece of writing, in my view its genuinely remarkable designed for me.

    Responder

  • how to get help in windows 10

    how to get help in windows 10

    29 Junio 2019 at 02:55 |
    Hey! Do you know if they make any plugins to help with SEO?
    I'm trying to get my blog to rank for some targeted keywords but
    I'm not seeing very good results. If you know of any please share.
    Kudos!

    Responder

  • how to get help in windows 10

    how to get help in windows 10

    29 Junio 2019 at 01:06 |
    Great goods from you, man. I have understand your stuff previous to and you're just too fantastic.
    I really like what you've acquired here, certainly like what
    you are stating and the way in which you say it. You make it enjoyable and you still
    take care of to keep it smart. I cant wait to read much
    more from you. This is actually a tremendous site.

    Responder

  • quest bars cheap

    quest bars cheap

    23 Junio 2019 at 10:24 |
    Thanks on your marvelous posting! I certainly enjoyed reading it, you happen to be a great author.
    I will make certain to bookmark your blog and will eventually
    come back at some point. I want to encourage you continue your great writing,
    have a nice holiday weekend!

    Responder

  • plenty of fish dating site

    plenty of fish dating site

    22 Junio 2019 at 06:15 |
    With havin so much content do you ever run into any issues
    of plagorism or copyright violation? My blog has a lot
    of completely unique content I've either written myself or outsourced
    but it appears a lot of it is popping it up all
    over the web without my authorization. Do you know any ways to
    help protect against content from being ripped off?
    I'd genuinely appreciate it.

    Responder

  • plenty of fish dating site

    plenty of fish dating site

    22 Junio 2019 at 06:07 |
    Thanks for finally talking about >Comunicado del Claustro de Profesores de la Facultad de Derecho y Ciencias Políticas de la Universidad de
    Antioquia. - Observatorio de Seguridad Humana de Medellín

    Responder

  • plenty of fish dating site

    plenty of fish dating site

    22 Junio 2019 at 02:17 |
    With havin so much content do you ever run into any problems of plagorism
    or copyright infringement? My blog has a lot of exclusive content I've either authored myself or outsourced but it looks like a lot of it is popping it up all over
    the web without my authorization. Do you know any techniques to help protect against content from being stolen? I'd genuinely
    appreciate it.

    Responder

  • plenty of fish dating site

    plenty of fish dating site

    21 Junio 2019 at 19:11 |
    Really when someone doesn't understand afterward its up to other users that
    they will help, so here it takes place.

    Responder

  • tinyurl.com

    tinyurl.com

    17 Junio 2019 at 12:28 |
    I know this if off topic but I'm looking into starting my own weblog and was wondering
    what all is needed to get setup? I'm assuming having a blog like yours
    would cost a pretty penny? I'm not very internet savvy so
    I'm not 100% sure. Any tips or advice would be greatly appreciated.
    Cheers

    Responder

  • quest bars

    quest bars

    16 Junio 2019 at 17:12 |
    Hi Dear, are you actually visiting this site daily, if so after
    that you will definitely obtain pleasant experience.

    Responder

  • quest bars

    quest bars

    16 Junio 2019 at 15:18 |
    constantly i used to read smaller content which also clear their
    motive, and that is also happening with this post which
    I am reading here.

    Responder

  • quest bars

    quest bars

    16 Junio 2019 at 13:10 |
    I don't even know the way I ended up right here, but I thought
    this submit used to be good. I don't understand who you're however certainly
    you are going to a well-known blogger when you aren't already.
    Cheers!

    Responder

  • quest bars cheap

    quest bars cheap

    15 Junio 2019 at 00:35 |
    What i do not understood is if truth be told how you're now not actually
    a lot more smartly-liked than you may be now. You are so intelligent.
    You understand thus considerably when it comes to this matter, made me for
    my part believe it from so many numerous
    angles. Its like women and men are not interested except it is something to accomplish with Lady gaga!
    Your personal stuffs nice. At all times care for it up!

    Responder

  • quest bars cheap

    quest bars cheap

    14 Junio 2019 at 21:29 |
    Pretty nice post. I just stumbled upon your blog and wished
    to say that I've really enjoyed surfing around your blog posts.
    In any case I'll be subscribing to your feed and I hope you write again soon!

    Responder

  • quest bars cheap

    quest bars cheap

    14 Junio 2019 at 11:24 |
    Good info. Lucky me I came across your site by accident (stumbleupon).
    I've book-marked it for later!

    Responder

  • quest bars cheap

    quest bars cheap

    14 Junio 2019 at 10:49 |
    What's Going down i am new to this, I stumbled upon this
    I have found It absolutely useful and it has aided
    me out loads. I'm hoping to contribute & help different users like its helped
    me. Good job.

    Responder

  • http://tinyurl.com/yy5w4wuy

    http://tinyurl.com/yy5w4wuy

    12 Junio 2019 at 22:39 |
    I blog frequently and I seriously thank you for your information. This article has really peaked my interest.
    I'm going to book mark your site and keep checking for
    new details about once per week. I subscribed to your
    RSS feed too.

    Responder

  • ps4 best games ever made 2019

    ps4 best games ever made 2019

    12 Junio 2019 at 19:58 |
    I know this if off topic but I'm looking into starting my own weblog and was
    curious what all is needed to get setup? I'm assuming having a blog like yours would cost a pretty
    penny? I'm not very internet smart so I'm not 100% sure. Any recommendations or advice would be greatly appreciated.
    Kudos

    Responder

  • ps4 best games ever made 2019

    ps4 best games ever made 2019

    12 Junio 2019 at 18:13 |
    Good answer back in return of this query with genuine arguments
    and explaining all about that.

    Responder

  • tinyurl.com

    tinyurl.com

    12 Junio 2019 at 18:00 |
    I do trust all the ideas you have presented in your post.
    They are really convincing and can certainly work. Still, the posts are very short for novices.
    Could you please prolong them a little from subsequent
    time? Thanks for the post.

    Responder

  • playstation 4 best games ever made 2019

    playstation 4 best games ever made 2019

    12 Junio 2019 at 10:26 |
    Do you have a spam issue on this site; I also am a blogger,
    and I was curious about your situation; we have created some nice practices and we are looking to exchange solutions
    with others, please shoot me an email if interested.

    Responder

  • ps4 best games ever made 2019

    ps4 best games ever made 2019

    12 Junio 2019 at 07:47 |
    What a stuff of un-ambiguity and preserveness of valuable know-how regarding unexpected
    emotions.

    Responder

  • sEvenbites

    sEvenbites

    11 Junio 2019 at 17:43 |
    If some one desires expert view concerning running a blog after that i recommend him/her to visit this weblog, Keep up the good job.

    Responder

  • gamefly free trial 2019 coupon

    gamefly free trial 2019 coupon

    10 Junio 2019 at 11:57 |
    Have you ever thought about creating an ebook or guest authoring on other websites?
    I have a blog based upon on the same topics you discuss and would love to have you share some stories/information. I know my
    subscribers would appreciate your work. If you're even remotely interested,
    feel free to send me an e-mail.

    Responder

  • tinyurl.com

    tinyurl.com

    09 Junio 2019 at 21:39 |
    I know this if off topic but I'm looking into starting
    my own weblog and was curious what all is required to get set up?
    I'm assuming having a blog like yours would cost
    a pretty penny? I'm not very web savvy so I'm not 100% certain. Any tips or advice would be greatly appreciated.

    Kudos

    Responder

  • http://tinyurl.com/y5dl2umc

    http://tinyurl.com/y5dl2umc

    09 Junio 2019 at 08:22 |
    This excellent website certainly has all of the info I needed concerning this subject and didn't know who
    to ask.

    Responder

  • ps plus free games

    ps plus free games

    08 Junio 2019 at 10:01 |
    With havin so much written content do you ever run into any problems
    of plagorism or copyright violation? My blog has a lot
    of completely unique content I've either created myself or outsourced but it appears
    a lot of it is popping it up all over the web without my permission. Do you
    know any solutions to help protect against content from being ripped off?
    I'd really appreciate it.

    Responder

  • ps4 games

    ps4 games

    08 Junio 2019 at 06:16 |
    Thanks for one's marvelous posting! I quite enjoyed reading it, you may be a
    great author. I will always bookmark your blog and may come back
    very soon. I want to encourage continue your great writing, have
    a nice afternoon!

    Responder

  • ps4 multiplayer games

    ps4 multiplayer games

    07 Junio 2019 at 12:10 |
    Hello! I realize this is kind of off-topic however I needed to ask.

    Does building a well-established blog such as yours
    take a lot of work? I'm completely new to operating a blog but I do write in my journal every day.
    I'd like to start a blog so I can share my own experience and feelings online.
    Please let me know if you have any kind of recommendations
    or tips for new aspiring bloggers. Thankyou!

    Responder

  • gamefly free trial

    gamefly free trial

    07 Junio 2019 at 09:11 |
    I'm really enjoying the design and layout of your website.
    It's a very easy on the eyes which makes it much more pleasant for me to come here and visit more often. Did you hire out
    a developer to create your theme? Outstanding work!

    Responder

  • gamefly free trial

    gamefly free trial

    07 Junio 2019 at 08:53 |
    I blog frequently and I seriously appreciate your information. The article has truly peaked my interest.
    I will bookmark your website and keep checking for new details about once a week.
    I opted in for your Feed as well.

    Responder

  • gamefly free trial

    gamefly free trial

    06 Junio 2019 at 23:17 |
    We're a bunch of volunteers and starting a new scheme in our community.
    Your website offered us with helpful info to work on. You've performed an impressive task and our entire group will be grateful to you.

    Responder

  • gamefly free trial

    gamefly free trial

    06 Junio 2019 at 14:08 |
    It's impressive that you are getting thoughts from this post as well as from
    our argument made at this place.

    Responder

  • gamefly free trial

    gamefly free trial

    05 Junio 2019 at 11:39 |
    Hello there! Do you know if they make any plugins to
    protect against hackers? I'm kinda paranoid about losing everything I've worked hard
    on. Any recommendations?

    Responder

  • gamefly free trial

    gamefly free trial

    04 Junio 2019 at 14:15 |
    Every weekend i used to go to see this web site, because i wish
    for enjoyment, as this this web page conations actually good
    funny material too.

    Responder

  • gamefly free trial

    gamefly free trial

    03 Junio 2019 at 12:50 |
    I was recommended this website by my cousin. I'm
    not sure whether this post is written by him as nobody else know such
    detailed about my problem. You are incredible! Thanks!

    Responder

  • gamefly free trial

    gamefly free trial

    03 Junio 2019 at 12:26 |
    Hi! Do you know if they make any plugins to help
    with SEO? I'm trying to get my blog to rank for some targeted keywords but I'm not seeing very good
    success. If you know of any please share.
    Kudos!

    Responder

  • gamefly free trial

    gamefly free trial

    03 Junio 2019 at 10:01 |
    Please let me know if you're looking for a writer for your blog.
    You have some really good posts and I feel I would be a good
    asset. If you ever want to take some of the load off, I'd
    absolutely love to write some articles for your blog in exchange for a link back to mine.

    Please send me an e-mail if interested. Cheers!

    Responder

  • gamefly free trial

    gamefly free trial

    02 Junio 2019 at 23:12 |
    Simply want to say your article is as astonishing. The clarity in your post is just excellent and i could assume you are an expert on this subject.

    Well with your permission let me to grab your feed to keep updated
    with forthcoming post. Thanks a million and please
    keep up the enjoyable work.

    Responder

  • gamefly free trial

    gamefly free trial

    02 Junio 2019 at 16:59 |
    I don't even know how I ended up here, but I thought this post
    was good. I do not know who you are but definitely you're going
    to a famous blogger if you are not already ;) Cheers!

    Responder

  • gamefly free trial

    gamefly free trial

    02 Junio 2019 at 04:40 |
    What's up to every one, the contents present at this site are truly amazing for
    people experience, well, keep up the nice work fellows.

    Responder

  • gamefly free trial

    gamefly free trial

    01 Junio 2019 at 10:59 |
    Hello my loved one! I want to say that this post is awesome, nice written and
    include almost all significant infos. I'd like to see extra posts like this .

    Responder

  • gamefly free trial

    gamefly free trial

    31 Mayo 2019 at 13:34 |
    Howdy just wanted to give you a quick heads up and let
    you know a few of the images aren't loading properly. I'm not sure why but I think its a
    linking issue. I've tried it in two different internet browsers and both show the same
    results.

    Responder

  • gamefly free trial

    gamefly free trial

    31 Mayo 2019 at 13:32 |
    Your style is unique compared to other people I've read stuff
    from. Many thanks for posting when you have the opportunity, Guess I'll just bookmark
    this web site.

    Responder

  • gamefly free trial

    gamefly free trial

    31 Mayo 2019 at 09:16 |
    Heya i am for the primary time here. I came across this
    board and I find It really useful & it helped me out much.
    I am hoping to provide one thing again and aid others such
    as you aided me.

    Responder

  • gamefly free trial

    gamefly free trial

    31 Mayo 2019 at 01:47 |
    An interesting discussion is definitely worth comment.
    I believe that you ought to write more about this topic, it may not be a taboo subject
    but typically folks don't talk about such topics.
    To the next! Cheers!!

    Responder

  • gamefly free trial

    gamefly free trial

    30 Mayo 2019 at 22:52 |
    Greetings! This is my first comment here so I just wanted to give a quick shout out and say
    I truly enjoy reading through your blog posts. Can you suggest any other
    blogs/websites/forums that deal with the same topics?
    Thank you so much!

    Responder

  • how to get help in windows 10

    how to get help in windows 10

    30 Mayo 2019 at 15:32 |
    This design is steller! You most certainly know how to keep a reader amused.
    Between your wit and your videos, I was almost moved to start my own blog (well, almost...HaHa!) Fantastic job.
    I really loved what you had to say, and more than that, how
    you presented it. Too cool!

    Responder

  • how to get help in windows 10

    how to get help in windows 10

    30 Mayo 2019 at 15:24 |
    I do not even know how I ended up here, but I thought this
    post was great. I don't know who you are but certainly you are going
    to a famous blogger if you aren't already ;) Cheers!

    Responder

  • gamefly free trial

    gamefly free trial

    30 Mayo 2019 at 07:05 |
    What i do not realize is in reality how you are not really a lot more smartly-liked than you might be now.
    You're so intelligent. You already know therefore considerably in relation to this subject, made me for my part imagine it from a lot of numerous angles.
    Its like men and women don't seem to be fascinated until it is something to accomplish with Woman gaga!
    Your personal stuffs nice. At all times care for it
    up!

    Responder

  • how to get help in windows 10

    how to get help in windows 10

    29 Mayo 2019 at 08:31 |
    Good post. I learn something totally new and challenging on sites I
    stumbleupon every day. It will always be exciting to read through content from other writers and practice a little something from other web sites.

    Responder

  • gamefly free trial

    gamefly free trial

    29 Mayo 2019 at 06:39 |
    I'm gone to convey my little brother, that he should also pay a visit this
    weblog on regular basis to take updated from hottest
    news.

    Responder

  • gamefly free trial

    gamefly free trial

    28 Mayo 2019 at 22:07 |
    Heya superb website! Does running a blog such as this require a massive amount work?
    I've virtually no expertise in computer programming
    but I was hoping to start my own blog soon. Anyway, should you
    have any suggestions or tips for new blog owners please share.

    I know this is off topic but I simply wanted to ask.
    Cheers!

    Responder

  • gamefly free trial

    gamefly free trial

    28 Mayo 2019 at 21:47 |
    My spouse and I stumbled over here from a different web
    address and thought I may as well check things out.
    I like what I see so i am just following you. Look forward to exploring
    your web page yet again.

    Responder

  • how to get help in windows 10

    how to get help in windows 10

    28 Mayo 2019 at 20:35 |
    After looking at a number of the articles on your site, I really like your way of blogging.
    I book marked it to my bookmark website list and will be checking back in the near
    future. Take a look at my website as well and tell me what
    you think.

    Responder

  • how to get help in windows 10

    how to get help in windows 10

    28 Mayo 2019 at 14:29 |
    Fastidious answers in return of this matter with
    real arguments and telling all on the topic of that.

    Responder

Responder